سپتیک تانک بتنی, عملکرد بتن مرغوب در تولید سپتیک تانک

پایپ گستر بهترین تولید کننده سپتیک تانک بتنی در کشور- 09126721109

سپتیک تانک بتنی, عملکرد بتن مرغوب در تولید سپتیک تانک

۵ بازديد

خلاصه ای از تصفیه فاضلاب ابتداییسپتیک تانک بتنی

همه میدانیم امروزه بحث جداسازی فاضلاب از پساب بسیار پرهزینه بوده و صد البته واجب. پس بهتر است از مخازنی استفاده کرد که کار ما را راحت بکند.سپتیک تانک بتنی یکی از این گزینه های انتخابی می باشد. پس بهتر است که از شرکتی خرید کنید که اولا نیروی کار زبده داشته باشد و اینکه تولید کننده این مخزن بتنی باشد تا با کمترین قیمت بهترین کیبفت را در اخیتار داشته باشید

شرکت پایپ گستر به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان سپتیک تانک بتنی در کشور بوده و شما عزیزان می توانید بصورت 24 ساعته با شماره همراه 09126721109 در ارتباط بوده و از قیمت روز باخبر شوید

سپتیک تانک بتنی

بتن از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است. ویژگی اصلی بتن ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه آن است. همچنین می‌توان خاطر نشان کرد که تولید انواع بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام می‌گیرد. همچنین سپتیک تانک ساخته شده با بتن بطور عالی در برابر فشار خاک , تردد وسایط نقلیه سنگین دوام می آورد . بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه‌های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به حاصل می‌شود و دارای ویژگیهای خاص است. بتن اینک با گذشت بیش از سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیدزی، دستخوش تحولات و پیشرفتهای شگرفی شده است.
سپتیک تانک بتنی
مخزن فاضلابی بتنی یکی از ابتدایی ترین دستگاه تصفیه فاضلاب اعم از انسانی یا صنعتی یا بیمارستانی می باشد که نوعی تصفیه خانه کوچک است که تصفیه مکانیکی (ته نشینی) و تصفیه زیستی به کمک باکتری های بی هوازی در آنجا انجام میگیرد. شکل این تانک فاضلابی بصورت استوانه سرپوشیده ای است که معمولا با بتن مسلح و در ابعاد و احجام مختلف ساخته میشود.

سپتیک تانک بتنی برخلاف نوع پلی اتیلن و مخزن فاضلابی فایبرگلاس محدودیت حجمی دارد. بدین صورت که ما نمی توانیم مخزنی بیش از ظرفیت 10000 لیتر را تولید کنیم . ( همین مخزن 10 مترمکعب متشکل از دو مخزن 5000 لیتری می باشد که روی هم سوار می شوند )

در زیر جدولی برای ابعاد و حجم مورد نیاز در تولید سپتیک تانک بتنی آورده ایم :

 محاسبه سپتیک تانک بتنی

کارکرد سپتیک تانک بتنی

عملکرد این دستگاه بدین شرح است که فاضلاب از قسمت ورودی دستگاه که در بالای این استوانه قرار دارد، وارد شده و با برخورد به پره های دستگاه به قسمت پایین که انباره نامیده میشود هدایت میگردد.فاضلاب بدلیل کاهش سرعت جریان و زمان ماند در نظر گرفته شده مواد جامد و  معلق خود را بصورت ته نشینی از دست می دهد و مواد ته نشین شده به صورت لجن در کف انباره جمع میشوند.این لجنها حاوی ارگانیسمهای زنده و مفیدی می باشند که جهت بقاء از فاضلاب ورودی بعنوان غذا استفاده نموده و آنرا تجزیه و تخمیر می کنند که در این فعل و انفعال، لجنها تبدیل به نیتراتها – سولفیتها – سولفاتها - دی اکسید کربن و متان میگردد به همین دلیل حجم لجن در این سیستم تقریبا ثابت و یکسان بوده و تا 10سال نیازی به تخلیه لجن ندارند.
مخزن سپتیک تانک بتنی
بعبارتی سپتیک تانک بتنی به روش لجن فعال و بصورت بی هوازی عمل می کند . بدین صورت که بعد از ورود فاضلاب به سپتیک تانک بتنی و آرام سازی فاضلاب مواد جامد در بخش ابتدایی سپتیک ته نشین شده و باکتری های موجود در ته سپتیک تانک شروع به تجزیه مواد می کنند و پساب لجنی به بخش دو سر ریز می شود . همچنین در طی روند رشد باکتری ها به دلیل عدم وجود فضا و نوع سیستم بیولوژیکی داخل سپتیک باکتری با کمبود منابع انرژی مواجه می شوند و برای تامین انرژی شروع به خودخوری می کنند این فرآیند باعث کاهش حجم مایع داخل سپتیک تانک بتنی شده و به عبارتی سپتیک ریست میشود . خروجی سپتیک پساب بدون رنگ و رقیق اما دارای بار میکروبی می باشد که طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده این سیال مناسب برای کشاورزی با سیستم زهکشی بوسیله لوله سوراخدار زهکش کاروگیت می باشد.

گاز متان نیز به نوبه خود با تجزیه میکروبها و باکتری های مضر موجود در سپتیک تانک باعث کاهش بار آلودگی پساب حاصله میگردد و با هر مقدار ورود فاضلاب جدید به سپتیک تانک طبق قانون ظروف مرتبطه به همان میزان پساب تصفیه شده ازلوله خروجی که آن هم در قسمت بالای دستگاه قرار دارد خارج که قابل دفع به چاه و آبهای زیرزمینی می باشد.

از آنجائیکه تولید وساخت این دستگاه ها در کارگاه انجام می پذیرد لذا کنترل کیفیت و اختلاط درصد شن و ماسه و فولاد مصرفی از نوع نرم و صاف شبکه MESH با فاصله 25cmو با حداقل گسیختگی کاملا فراهم بوده و مقاومت مورد نیاز قطعات تامین میگردد.

همچنین به علت استفاده از قالبهای فلزی در تولید و ساخت این قطعات، شکل هندسی آنها کاملا دقیق بوده و از نظر هیدرولیکی از کیفیت بالایی برخوردار است.

بتن به تنهایی در برابر خورندگی های گوناگون مقاومتی ندارد و در صورتیکه مناسب پوشش نشود براحتی از بین می رود لذا  تدابیری از سوی این شرکت بشرح زیر جهت حفاظت از آن درنظر گرفته شده است:

اولا استفاده از سیمان ضد سولفات حاوی میکرو سیلیس در پوشش داخلی تولیدات که باعث بالا بردن مقاومت فشاری و کششی بتن گردیده و نفوذ پذیری بتن را کم و آن را در مقابل حملات شیمیایی محافظت می کند. ضمنا خواص الکتریکی بتن را تغییر داده مانع از خوردگی آرماتور می شود.

دوما استفاده از انواع مواد شیمیایی مانند: زودگیر بتن، دیرگیر، ضدیخ و مواد مصنوعی و ماستیک های درزبند در محل بدنه، فاق  میانی و زبانه و همچنین استفاده از چسب بتون SA12 و…..

سوما استفاده از فاصله گذار SPEACER CIRCULER در محل دفن سپتیک تانک بتنی هم موجب پوشش مناسب بتن در اطراف میلگرد و هم جلوگیری از چسبندگی میلگرد به دیواره قالب خواهد بود.

لازم به ذکر است در این حالت بسته به نوع طرح می توان با ترکیب مدلهای مختلف و آبندی در محل به حجم های بالاتر دست یافت.

بطور مثال چنانچه بخواهیم در پروژه ای از سپتیک تانک 20 مترمکعب استفاده کنیم این شرکت نسبت به ساخت و حمل دو دستگاه سپتیک تانک 10 مترمکعب به پروژه اقدام نموده و اکیپ اجرا در محل با کنار هم قرار دادن این دستگاهها و آبندی دو دستگاه نسبت به موضوع اقدام خواهند نمود.

شایان ذکر است اگر محیط ومساحت کافی برای دفن سپتیک تانک بتنی داشته باشید می توانید 4 تا سپتیک تانک 5 مترمکعب را در کنار هم دفن و به وسیله لوله بصورت کلکتور به اگوش شهری پساب را هدایت نمایید . 

سپتیک بتنی

مراحل قراگیری سپتیک تانک بتنی

در مناطقی که خاک , جنس زمین غیرقابل نفوذ بوده و یا اگوی شهری در دسترس نباشد.

سپتیک تانک بتنی دارای یک ونت هوا نیز می باشد که گازهای داخل سپتیک را که عمدتا متان می باشد را به خارج از سپتیک انتقال می دهد و ونت هوا را از بلندترین نقطه ساختمان معمولا به بیرون هدایت می گردد.

سپتیک تانک بتنی – سپتیک تانک بتن مسلح (مخزن بتنی) جهت جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک طراحی و اجرا می گردند.این نوع از سپتیک تانک به صورت پیش ساخته در کارگاه ساخته شده و به محل پروژه حمل می گردند جنس مصالح مصرفی در این نوع سپتیک تانک از جنس بتن مسلح و با استفاده از سیمان تیپ 5 ضد سولفات می باشد. پوشش داخلی سپتیک بتن به صورت ایزوسیل و پوشش خارجی به صورت ایزوگام می باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد